Een klein familiebedrijf, gespecialiseerd in de verkoop en montage van raambekleding (gordijnen, binnenzonwering en horren) aan zowel particulieren als voor projecten, is in korte tijd enorm gegroeid. De organisatie en de processen sluiten hier inmiddels onvoldoende op aan: er wordt vooral harder gewerkt, maar niet slimmer. De eigenaar van dit bedrijf weet niet precies waar te beginnen bij het toekomstbestendiger maken van zijn bedrijf.
Projectbeschrijving
De opdracht die ik kreeg, was om de rolverdeling van met name de firmanten kritisch te (her)beoordelen en advies uit te brengen met betrekking tot uitbreiding. Daarnaast zijn de processen die betrekking hadden op het offreren, de inkoop en ontvangst van materialen, de planning en (voorbereidingen op) de on-site montage en de facturering onder de loep genomen. Aandachtsgebieden zijn hierbij benoemd en voorzien van aanbevelingen met betrekking tot mogelijke oplossingsrichtingen. Samen met de opdrachtgever werd een actieplan opgesteld. Ook op het gebied van de algemene bedrijfsvoering zijn aanvullend adviezen verstrekt.
Projectresultaat
Het actieplan werd door de opdrachtgever ter hand genomen voor een puntsgewijze uitvoering ervan. Ameliore was/is betrokken bij de uitvoering en monitoring hiervan om de voortgang te borgen. De rolverdeling van de firmanten is ge(her)definieerd en er is, mede op basis hiervan, tot uitbreiding besloten.
Wil je meer weten over dit project? Of herken je de aanleiding, en zie je wat in de aanpak waarvoor is gekozen? Klik hier om contact met mij op te nemen!